V dnešní době kompaktní SUV patří k žádaným automobilům na trhu. Dá se říci, že snad každá automobilka má nějakého svého zástupce. Není to zase tak dlouho, co zákazníci a příznivci Škody, našli podobný typ SUV v modelu Škoda Yeti. Mladoboleslavská automobilka ale nespala na vavřínech, a pro své zákazníky chtěla vyrobit ještě lepší a pohodlnější vozidlo, které by vyhovovalo celé rodině. Pravdou je, že její snaha nebyla marná a nedávno představila svoji největší novinku roku, na kterou může být náležitě pyšná.

Seznamte se

Jmenuji se Škoda Karoq. Jsem sice mezi nováčky SUV na trhu, ale musím říci, že už ve Stockholmu jsem si získal mnohá srdce. Nechci se zase moc přehnaně chválit, ale zkrátka mě stvořili tak, že zapadnu skvěle do nároků dnešního trhu. Navíc mám ostře řezané čelní světlomety, kde mám zasazena mlhová světla. Jsou umístěna, jen tak mezi námi pro představu, na úrovni masky chladiče. To působí celkem luxusně, ale také trochu drsně.

Někdo říká, že jsem trochu kratší, než je můj brácha Kodiaq. Tak jo, asi má pravdu, ale to mě ještě neviděl uvnitř. Výrobci totiž mysleli na uživatele a tak jim chtěli udělat radost s větším prostorem na zavazadla. To se jim povedlo, takže mohu poskytnout nadstandardní objem v zavazadlovém prostoru a vůbec to nic nemění na mojí délce. Tak za svými pátými dveřmi ukrývám standardně 521 litrů, ovšem když budete šikovní a sklopíte zadní sedadla, tak získáte až 1 810 litrů. Musíte uznat, že to už je nějaký prostor. Dokonce i moje nakládací plocha je umístěna jen necelých 700 metrů nad vozovkou, takže je snadnější přístup při skládání věcí do zavazadlového prostoru.

Ještě mám jedno tajemství, když si mě budete kupovat, zeptejte se, jestli bych nemohl dostat takový virtuální pedál. On Vám totiž skvěle poslouží pro otevírání a zavírání zadních dveří. Nebude Vám překážet, protože je schovaný pod zadním nárazníkem, ale poslouží tím, že až budete mít plné ruce, tak si dveře otevřete nohou.

Nemyslete si, že jsem nějaký drobeček bez síly. Když mi pořídíte tažné zařízení, tak si hravě poradím až s dvoutunovým závěsem. A náhodou mě nebude vadit ani počasí, protože můj pohon 4×4 hned tak něco nezaskočí. Neudělám Vám rozhodně ostudu při jízdě, protože se dokážu poměrně rychle a dobře rozjet.

Také se musím pochlubit. Jako první model Škody, mám digitální přístrojovou desku, takže jízda se mnou je snadnější a bezpečnější. Jen si představte, hlídá jízdní pruh, ulehčuje při rozjezdu do kopce, ale i díky senzorům snadněji zaparkujeme. Také pohlídá mrtvý úhel a chodce, co se zapomněli rozhlédnout, to pak dokážu i nouzově zabrzdit. Můžete si vybrat, jestli si mě budete chtít ovládat sami manuálně, nebo to necháte na mě s automatem. Nebojte, já Vás nezklamu.

Co na to říkají výrobci?

Je to skutečně auto do všech možných lokalit. Umí toho hodně a také dobře obstál v testech. Ceny nové Škody Karoq jsou příznivé a dá se říci, že i nižší, než u jiných SUV. Samozřejmě můžeme nabídnout další doplňky pro dokonalou pohodu při cestování. Ale mnoho jich je již součástí při základním vybavení. Celkově Vám poskytne pohodlí, tlumí většinu otřesů při jízdě na nerovném povrchu a také má poměrně malou spotřebu paliva. Škoda Karoq je auto vhodné jak pro rodiny, tak pro firmy.

Jeden komentář u “Nová Škoda Karoq: SUV, co nemá chybu”

  1. ladaB napsal:

    Krásné autíčko, určitě si ho dost lidí pořídí, třeba i na leasing. My auto máme celkem zánovní (pojízdné :-)), tak si ho pořizovat nebudeme. Možná, že by se nám nevešlo ani do garáže.

Napsat komentář

Nové články