Odkazy

Internet na doma

Svatba v kostele

Sirup z rakytníku

Pobyty na zámku

Magazín o zdraví

Kvalitní víno

Pobyty v ČR s rodinou

Rybářské revíry v ČR

Adrenalin a zážitek pro dva

Babiččina cukrárna v Rajhradě

Autoškola Grošek ve Vyškově

Svatební obřad na zámku

Myartego - eshop s vlasovou kosmetikou

Pobyty na koních





Domov a bydlení

 

Jako každý rok, i letos je tu období chřipek

Myslím, že  by se každý chtěl této nepříjemné nemoci vyhnout. Ale jak to udělat, do práce musíme, nakoupit taky a všude na nás čeká spousta bacilů.

A proč zrovna tohle období je pro chřipku ideální?

Venku je zima, takže se více zdržujeme v uzavřených prostorách.
Bakterie se všude jen hemží. Ani jídlo není tak zdravé jak v létě. Méně ovoce znamená méně vitamínů.
Určíte nic nezkazíme větším a pravidelným přísunem vitamínu. V dnešní době není problém v lékárně nakoupit spoustu různých doplňků. Já dávám ale přednost spíše klasice a to, nakoupit dostatek čerstvého ovoce a zeleniny a večer při televizi místo brambůrek si nakrájet raději pomeranč, jablko nebo hrozny.

Vitamínu C bychom měli do těla vpravit aspoň 100 miligramů, asi 2 citróny. V období nemoci je to daleko více.

Ale i přesto na nás může chřipka zaútočit a co s tím?

Mám pár rad, které mohou pomoci

Že má citrón vitamín C určitě nemusím zmiňovat, ale daleko víc jich má rakytník, který se pěstuje i u nás je moc dobrý třeba jako čaj.

Výborný je i zázvor či kurkuma, které mají i protizánětlivé účinky.

Dobrá prevence je vymačkat citrón, osladit medem a vypít. Já to často používám, když cítím že na mě něco leze a většinou to pomůže.

Dobrá prevence je také zeleninová polévka.

Klasicky kořenová zelenina, cibule a česnek, navíc můžeme doplnit o mořskou řasu wakame, která obsahuje hodně minerálů.
Ze zeleniny a řasy uděláme klasicky vývar.  Na másle osmahneme mrkev a celer a zalijeme vývarem. Přidáme rýžové nudle a na konec pastu miso, která se nesmí vařit! Dochutíme a podáváme.

Při nachlazeni je dobrý čaj z cibule a máty peprné – jednu cibuli povaříme v 150-200ml vody, odsuneme ze sporáku, přidáme mátu a necháme asi 10 minut louhovat.

Při zánětu průdušek a horních dýchacích cest je dobré používat med, má antibakteriální účinky a usnadňuje vykašlávání.
Ale pozor!!!
Když si dáváte med do čaje, nikdy ho nezalívejte horkou vodou. Med dáváme až do vychladlého čaje. Vysokou teplotou ztrácí své vitamíny a zdravé účinky.

Na kašel je dobrý i domácí odvar z hrušky, medu, hřebíčku a skořice.

Očištěné hrušky dáme dusit do hrnce s trochou osolené vody, přidáme hřebíček a skořici. Dusíme do měkká. Pak můžeme dochutit vanilkou a osladit medem. Můžeme konzumovat jako kompot nebo rozmixovat.

Na bolest v krku je dobrý hřebíček. Vyloupnout jen tu hlavičku a rozkousat. Není to moc dobré na chuť, ale je hodně účinný.

Na kašel lze také nakrájet cibuli, zalít medem a nechat den dva odstát. Cibule pustí šťávu, kterou konzumujeme 1-2 lžíce denně.

A jako nejznámější a nejzdravější je klasické nejlépe domácí kvašené zeli.

Zelí obsahuje hodně vitamínu C. Výborná je i šťáva z kysaného zelí. Ta se dá dokonce i koupit. Kupovanou jsem nikdy neměla, my si děláme zelí doma.

Každopádně Vám přeji hodně zdraví a co nejméně posmrkaných kapesníku.

3 komentáře na „A je tu chřipka, jak ji porazit?“

  1. bobalka napsal:

    Já používám po vzoru mojí maminky silnou kuřecí polévku, když na nás něco leze, vždycky se všem uleví. Taky je výborný jablečný kompot s hřebíčkem a skořicí, ten také pomáhá.

  2. rojak napsal:

    Při chřipce jako první cibule a zázvor. To jsou s medem a čajem hlavní suroviny, které užívám a které pomáhají. Když je horečka, tak i studený zábal na vypocení.

  3. ladaB napsal:

    Citrony, cibuli, česnek, med, skořici, zázvor … vše vyzkoušeno, jen ten hřebíček jsem ještě nezkousla :-). Letošní zima chřipce a nachlazení nahrává – žádný mráz, aby zlikvidoval bacily, méně se i větrá. Nejvíc pomůže zalézt do postele aspoň na 3 dny :-).

Napsat komentář

 





Zážitkové menu


Vyhlášený šéfkuchař Ondra Slanina zde pro vás vytvoří delikatesní menu, které bude pro vás skvělým zážitkem.





Rubriky